تاریخ انتشار : ۱۱:۴۳ ۱۳۹۸/۰۱/۲۹

  دسته : مطالب مشاوره ای و آموزشی

سالن مطالعه برای کنکوری ها


یکی از مشکلات اساسی بیشتر  محصلان برای درس خواندن این است که به نظر آنها فضای منزل برای مطالعه مناسب نیست علت این است که معمولاً در خانه‌ها وضعیت رقابتی برای درس خواندن وجود ندارد و معمولا کارهایی که خانواده مشغول به انجام دادن آنها هستند با کار مطالعاتی از لحاظ کیفی متفاوت است همچنین در میان وابستگی های ما به ابزارهای تکنولوژی مانند تلفن همراه تلویزیون و غیره در زندگی روزمره رفت و آمد هایی که در محیط خانه انجام می‌شود مزید بر علت است در بعضی از موارد اگر خانه ساکت و آرام هم باشد مانعی برای تخیل های پی در پی دانش‌آموزان وجود نخواهد داشت اینها همه عواملی هستند که نیاز ما را به داشتن محیطی متفاوت برای مطالعه تایید می کنند.
بنابراین برای داشتن مطالعه ای پایدار با بازدهی بالا لازم است به دنبال شرایط مناسب باشیم استفاده از کتابخانه یا سالن مطالعه، راهکاری است که می تواند پاسخگوی این نیاز باشد. علاوه بر محیط مطالعه، ویژگی های فردی شاخصی مهم برای مطالعه مناسب می باشد معمولا افراد برون گرا در اماکن عمومی مطالعه راحتی خواهند داشت اما اشخاص درون گرا برای تمرکز و مطالعه پیوسته به اتاق شخصی نیاز دارند به طوری که حتی ممکن است اگر محیط عاری از سر و صدا هم باشد وجود افراد دیگر می تواند مانع تمرکز آنها شود.
از آنجا که برخی از این افراد ممکن است برای مطالعه ناچار به حضور در کتابخانه ها باشند، با به کارگیری استراتژی‌های خاصی در طراحی و ساخت جایگاه حضور افراد در محیط برخی کتابخانه ها سعی شده است که حتی الامکان از این مشکل پیشگیری شود. در این راستا میزهای مطالعه به گونه ای طراحی شده که دیوارهایی در جلوی میز و دو طرف آن تعبیه شده است که تا حدی ارتفاع دارد که تا جای امکان میدان دید افراد را از محیط اطراف مستور سازد. به علاوه، سکوت، نور کافی، پاکیزگی و وسعت مناسب محیط در بهینه بودن مکان مطالعه اهمیت فراوانی دارد.

مطالب تصادفی

بسته های آموزشی پرگاس

بسته های آموزشی پرگاس

بسته های آموزشی چیست؟ تا حالا توجه کردید که چرا بعضی از دانش آموزان مطلبی را با دیدن فیلم آموزشی بهتر ...

معرفی جعبه مرور پرگاس

معرفی جعبه مرور پرگاس

تا حالا فکر کردی چه چیزی باعث پیشرفت درسی می شه؟! آیا درس خوندن و آزمون دادن کافیه؟! چجوری می ...

معلم ریاضی خوب

معلم ریاضی خوب

تکنولوژی وارد زندگی ما شده و نسل‌ها با شتابی غیرقابل باور در حال رشد هستند. حتی یکی دو سال اختلاف ...

نقشه آزمون های ریاضی پرگاس

نقشه آزمون های ریاضی پرگاس

نقشه  آزمون های ریاضی پرگاس در تمامی مقاطع، براساس طرح درس ابلاغی آموزش و پرورش به مدارس تدوین شده ...