تاریخ انتشار : ۱۱:۲۴ ۱۳۹۸/۰۷/۰۸

  دسته : مطالب مشاوره ای و آموزشی

برنامه ریزی برای کنکور


شما برای اینکه یک برنامه ریزی خوب و اصولی داشته باشید، باید در درجه اول کارهای روزمره خود را چک کنید. کارهایی از قبیل زمان خواب و استراحت، زمان غذا خوردن، زمان رفت و برگشت از مدرسه به منزل و … یک برنامه ریزی استاندارد، اصولی دارد که حتما باید برای تنظیم برنامه رعایت کنید. شما با ابزار مخصوص به برنامه ریزی در اپلیکیشن پرگاس برنامه ریزی برای کنکور چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
برنامه باید قابل اجرا باشد
هدف اصلی از برنامه ریزی، انجام به موقع و دقیق کار هاست. بنابراین برنامه ای که تنظیم میکنید باید در قالب توانایی شما باشد. اگر تا به امروز هفته ای ۲۰ ساعت مطالعه داشتید، نمیتوانید به یکباره ساعت مطالعه ای هفتگی خودتان را به ۵۰ ساعت برسانید. این فرایند افزایش ساعت مطالعه باید در گذر زمان انجام شود.
زمان برای جبران بگذارید
هر یک از شما، ممکن ست در طول هفته به دلایلی نتوانید چند روز را مطالعه کنید. بنابراین برنامه ای که تنظیم میکنید باید برای این مشکل احتمالی چاره ای داشته باشد. انعطاف پذیری و وجود زمان جبرانی در برنامه ریزی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
مرور و تست زنی 
مرور بهترین روشی است که باعث تسلط هرچه بیشتر شما بر روی تک تک مباحث کتاب درسی میشود. در نظر داشته باشید که با یکبار مطالعه کردن هر مبحثی، شما به تسلط نمیرسید. تنها راه رسیدن به موفقیت تمرین و تکرار می باشد. با آزمون های تمرینی پرگاس ما این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم.
زمان مناسب برای خواب و استراحت
بهترین زمان برای خواب در طول شبانه روز، حد فاصل ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح هست.  بنابراین حتما این نکته را در برنامه ریزی رعایت کنید که مطالعه از ساعت ۱۱ به بعد تجاوز نکند.  در ضمن میتوانید ۳۰ دقیقه خواب بعدازظهر هم در برنامه ریزی روزانه تان لحاظ کنید. موضوع بعدی قرار دادن زمان استراحت بین واحدهای مطالعاتی است. شما میتوانید بعد از هر ۹۰ دقیقه مطالعه، ۱۵ دقیقه استراحت کنید و یا بعد از هر ۴۵ دقیقه مطالعه، ۵ دقیقه از جای خود پاشید و قدم بزنید و از فضای درسی دور شوید. به این نکته توجه داشته باشید که در زمان مطالعه فقط مطالعه کنید و در زمان استراحت، فقط استراحت.
اعتدال را رعایت کنید
منظور از اعتدال هم تناسب بین درس های عمومی و اختصاصی است و هم تعداد درس هایی که در طول روز مطالعه میکنید. در فصل های مختلف سال تناسب بین عمومی ها و اختصاصی ها متفاوت است.
فصل تابستان: 80 درصد زمان مطالعاتی روزانه برای دروس اختصاصی و 20 درصد برای دروس عمومی
فصل پاییز: 70 درصد زمان مطالعاتی روزانه برای دروس اختصاصی و 30 درصد برای دروس عمومی 
فصل زمستان: 60 درصد زمان مطالعاتی روزانه برای دروس اختصاصی و 40 درصد برای دروس عمومی
فصل بهار: 50 درصد زمان مطالعاتی روزانه برای دروس اختصاصی و 50 درصد برای دروس عمومی
بسته های دوازده ماهه پرگاس ویژه دانش آموزان تجربی و ریاضی طوری طراحی شده، تا محدودیت زمان و مکان برای شما برداشته شود. چرا که شما با داشتن یک اپلیکیشن پیشرفته می توانید در مسیر مدرسه، مسافرت، رختخواب و یا در هر جایی که به اینترنت دسترسی دارید مشغول به مطالعه و تمرین شوید.

تاکید میکنیم که با تکنولوژی عجین شوید تا بتوانید هوشمند و ساده مسیر پیشرفت تان را طی کنید. روش های جدید را امتحان کنید تا نتایج متفاوت بگیرید.

مطالب تصادفی

امکانات پنل دانش آموز

امکانات پنل دانش آموز

پنل ویژه داوطلب امکاناتی که در این پنل در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد در دو بخش فعالیت های آموزشی، ...

مشکلات رایج در درس ریاضی

مشکلات رایج در درس ریاضی

در مطالعه مشکلی ندارم ولی از امتحان نتیجه خوبی نمی‌گیرم. دلیل اصلی این امر این است که برای مطالعه ریاضیات، فقط ...

معرفی جعبه مرور پرگاس

معرفی جعبه مرور پرگاس

تا حالا فکر کردی چه چیزی باعث پیشرفت درسی می شه؟! آیا درس خوندن و آزمون دادن کافیه؟! چجوری می ...

مطالعه دیجیتال

مطالعه دیجیتال

شیوه درس خواندن از ابزارهای دیجیتال حاکم شده و افق تازه ای را به روی دانش آموزان، دانشجویان و دانش ...