تاریخ انتشار : ۱۷:۳۱ ۱۳۹۸/۰۲/۱۰

  دسته : مطالب مشاوره ای و آموزشی

اهمیت شرکت در آزمون


چرا شرکت در آزمون مهم است؟

یکی از مشکلات اصلی دانش آموزان این است که به محض عقب افتادن از برنامه راهبردی و تنظیم شده خود نسبت به شرکت در آزمون امتناع می کنند تا روحیه شان ضعیف نشود ولی اگر دیدشان را عوض کنند و به جای جنبه سنجشی از جنبه آموزشی به آزمون نگاه کنند مسلماً نتیجه بهتری می گیرند.

کارشناسان پرگاس معتقدند برای اینکه انگیزه دانش آموز در دراز مدت از بین نرود بایستی آزمون هایی هدفمند متناسب با توان علمی دانش آموز طراحی شود که  دانش آموز با آرامش کامل در مکان امن خانه در این آزمون ها شرکت کند و با در اختیار داشتن کارنامه مشاوره محور که پس از آزمون ارائه می شود، شناخت بیشتری نسبت به توانمندی خود کسب کند، در این صورت می توان  بهتر برای ادامه مسیر پیشرفت دانش آموز برنامه ریزی و اقدام نمود.

آزمون ها به چه صورتهایی برگزار می شود؟

علاوه بر این که آزمون ها به صورت مجازی و حضوری و در قالب های چهارگزینه ای و تشریحی و نیز درک مطلب ارائه می شود، از نظر نوع برگزاری هم متنوع می باشد. به عنوان مثال بعضی از آزمونها به این صورت است که دانش آموز به دلخواه خود، موضوع و درجه سختی آزمون را مشخص می کند و سپس به صورت آنلاین در آن شرکت می کند. با این کار  دانش آموز می تواند زمین تمرینی در اختیار داشته باشد که در آن هم مهارت  پیدا کند و هم به دانش خود بیفزاید.

بعضی از آزمونها در یک مکان مشخص مثل سالن مرکز آزمون و نیز در یک زمان معین برگزار می شود به این صورت که دانش آموزان در یک ساعت مقرر در مرکز حضور پیدا کرده و با حضور مراقب در آزمون شرکت می کنند.

برخی دیگر از آزمون ها به صورت حضوری نیست و فقط در یک تاریخ و یک ساعت مشخص برای تعداد محدودی  برگزار می شود و دانش آموزان فقط در همان زمان می توانند شرکت کنند، در غیر این صورت آن آزمون را از دست می دهند.

 

 

 

مطالب تصادفی

تست زنی با آزمون آنلاین

تست زنی با آزمون آنلاین

آزمون های آنلاین پرگاس به جرات میتونیم بگیم که تست زنی در قالب آزمون های تمرینی از مهم ترین کار هایی ...

معلم ریاضی خوب

معلم ریاضی خوب

تکنولوژی وارد زندگی ما شده و نسل‌ها با شتابی غیرقابل باور در حال رشد هستند. حتی یکی دو سال اختلاف ...

چگونه ریاضی بخوانیم؟

چگونه ریاضی بخوانیم؟

پیشنهادهای اساسی  برای خواندن ریاضی با هدف بخوانید هدف اصلی خواندن، یادگیری است اما ممکن است هدف ما ادغام کردن، شفاف سازی ...

آزمون های تشریحی آنلاین پرگاس

آزمون های تشریحی آنلاین پرگاس

در سال های اخیر تاثیر نمرات امتحان نهایی در آزمون سراسری ورود به دانشگاه پررنگ تر از پیش شده و ...