تاریخ انتشار : ۱۲:۵۶ ۱۳۹۸/۰۷/۰۱

  دسته : مطالب مشاوره ای و آموزشی

روش های صحیح مطالعه


هوشمندانه درس بخوانید
اگر مبحث درسی طولانی است و وقت زیادی هم ندارید بهتر است که از نکات مهم آن خلاصه برداری کنید و به این ترتیب بدون اینکه خسته شوید درس بخوانید. یادداشت برداری یکی از بهترین مهارت های درس خواندن محسوب می شود، خلاصه نویسی و یادداشت برداری باعث می شود که در زمان کمتر مطالب مهم تر را بخوانید و راحت تر به یاد بیاورید.


مطالب مهم را مشخص کنید
در اپلیکیشن  پرگاس این امکان برای دانش پژوهان عزیز فراهم می باشد که سوالات با اهمیت بالا در هر آزمون را با لایک کردن برای خود ذخیره و در هر زمان که بخواهند  به آنها مراجعه کنند.


با تصاویر درس بخوانید
بیشتر دانش آموزان و دانشجویان با تصاویر بهتر از متن درس را یاد می گیرند و بیشتر می توانند مفاهیم را حفظ کنند، اگر شما هم از این دست افراد هستید می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و مطالب مهم را با نقاشی کشیدن برای خود یادآوری کنید.

از خودتان کوییز بگیرید
پس از پایان هر فصل از کتاب می توانید در کمترین زمان با اپلیکیشن آزمون آنلاین پرگاس برای خود آزمون تمرینی بسازید و از خودتان کوییز بگیرید تا به این ترتیب نقاط ضعف خود را بشناسید و سوالات خود را از طریق کلینیک رفع اشکال آنلاین پرگاس رفع کنید.


خلاقانه درس بخوانید
یک راه برای لذت بردن از درس خواندن استفاده از روش های خلاقانه برای مطالعه می باشد، شما می توانید بین درس خواندن آزمون های آنلاین پرگاس را شرکت کنید و از محیط جذاب آن لذت ببرید.

از جعبه مرور استفاده کنید
استفاده از جعبه مرور یک روش بسیار موثر برای یادگیری بهتر است ،علاوه بر این باعث صرفه جویی در زمان می شود.  در اپلیکشین پرگاس بعد از هر آزمون سوالاتی که نیاز به مرور دارد در جعبه مرور ذخیره شده و در اختیار شما قرلر می گیرد.

برنامه ریزی داشته باشید
یک مشکل رایج در افرادی که سریع از درس خواندن خسته می شوند این است که برای درس خواندن خود برنامه ریزی نمی کنند، شما می توانید با ابزار ویژه برنامه ریزی آنلاین پرگاس برای هر روز و هر هفته خود برنامه ریزی و از امکانات بی نظیر این سامانه بهره مند شوید.
 

مطالب تصادفی

باهوش کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

باهوش کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

اگر این ۶ نشانه را دارید از دیگران باهوش‌تر هستید: جنبه‌هایی که میزان هوش افراد را نشان می‌دهد بسیار متفاوت و ...

امکانات پنل دانش آموز

امکانات پنل دانش آموز

پنل ویژه داوطلب امکاناتی که در این پنل در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد در دو بخش فعالیت های آموزشی، ...

به ثمر نشستن یک رؤیا

به ثمر نشستن یک رؤیا

زمان خیلی زود می‌گذرد. این جمله‌ای است که اکثر ما با تأسف ابراز می‌داریم. در سنین بالاتر، این گذر عمر ...

معرفی جعبه مرور پرگاس

معرفی جعبه مرور پرگاس

تا حالا فکر کردی چه چیزی باعث پیشرفت درسی می شه؟! آیا درس خوندن و آزمون دادن کافیه؟! چجوری می ...