تاریخ انتشار : ۱۴:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۰۴

  دسته : ویژگی های پرگاس

امکانات پنل دانش آموز


پنل ویژه داوطلب

امکاناتی که در این پنل در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد در دو بخش فعالیت های آموزشی، و فعالیت هایی در قالب سرگرمی دسته بندی شده است.

امکانات آموزشی

۱- شرکت در انواع آزمون ها

دانش آموز می تواند در انواع آزمون های آماده تستی یا تشریحی ویژه یک درس، و یا آزمون های ترکیبی چند درسی که توسط کارشناسان پرگاس طراحی شده است شرکت کند.

این آزمون ها به صورت عمومی در اختیار تمام داوطلبین سایت قرار می ‌گیرد و به دلیل گستردگی شرکت کنندگان جامعه آماری بالاتری دارد و به دلیل اینکه نفرات برتر آزمون ها و رتبه بندی در سایت گزارش می شود، بنابراین دانش آموز می تواند با شرکت در این آزمون ها وضعیت علمی خود را با سایر داوطلبی مورد مقایسه قرار دهد. 

بانک آزمون های سامانه شامل انواع آزمون ها با درجه سختی مختلف، ویژه امتحانات نوبت اول و دوم، ویژه المپیاد، ویژه آزمونهای ورودی مدارس خاص و ... می باشد که می تواند نیاز علمی دانش آموزان سطوح مختلف را برآورده سازد.

۲- تمرین تست زنی

در این بخش دانش آموز می تواند در هر زمان از شبانه روز برای هر درسی که تمایل دارد آزمون ای با موضوع موضوع، تعداد سوال و محل دلخواه طراحی نماید البته شایان ذکر است انتخاب سوالی از بخش مدنظر به صورت هوشمند توسط سیستم انجام می شود، کاملاً تصادفی است.

تمام سوالات آزمون علاوه بر پاسخ کلیدی دارای پاسخنامه تشریحی می باشد که پس از اتمام آزمون در دسترس داوطلب قرار می گیرد که با مطالعه آن نکات مهم درس یادآوری و تکرار می گردد.

در نتیجه قابلیت تمرین تست زنی بستری جهت تمرین و تکرار در اختیار داوطلب قرار می دهد که به همراه سایر امکانات تکمیلی سایت او را از تهیه هرگونه کتاب و منبع کمک آموزشی بی نیاز می کند.

۳- پشتیبانی

در این بخش امکان ارتباط با مدیریت، پشتیبانی و دبیران محترم از طریق ارسال تیکت به داوطلب داده می شود.

-بخش پنل های نظارتی به داوطلب امکان ارسال پیام به یک دبیر و آغاز گفت و گو با ایشان را فراهم می کند.

- از بخش اطلاعیه ها پیامهای ارسالی از جانب مدیریت سایت، مدیریت مدرسه و یا پشتیبانی در دسترس داوطلب قرار می گیرد.

- یکی از امکانات ویژه ای که جهت کاهش استرس دانش آموزان در زمان آزمون، مطالعه و مرور سوالات در نظر گرفته شده این است که اگر داوطلب به صحت و سقم سوالی شک داشته باشد می تواند در حین آزمون این آن را به پشتیبانی گزارش کند و کارشناسان آنلاین مورد گزارش شده را به سرعت مورد بررسی قرار می‌دهند.

نتیجه این بررسی از قسمت «اعتراض به سوال» قابل مشاهده است.

این فرصت بعد از اتمام آزمون و در هنگام مشاهده پاسخ نامه نیز در اختیار داوطلب قرار می گیرد.

۴- امکانات بیشتر

- جعبه مرور

سوالاتی از آزمون که داوطلب به آنها پاسخ نداده باشد و یا به اشتباه پاسخ داده باشد در جعبه مرور جمع آوری میشود.

(در واقع هر دانش آموز موز پس از شرکت در هر مرحله از آزمون این مجموعه تکالیف و تمرین های ویژه خود را در پنل کاربریش دریافت خواهد کرد. این تکالیف به ازای هر دانش آموز روز و متفاوت است است و با هدف ارتقای وضعیت درسی هر فرد در نقاط ضعفش در هر مبحث س و همچنین این آماده سازی هر دانش آموز موز برای شرکت در مرحله بعدی آزمون های پرگاس در اختیار وی قرار می گیرد.

نتایج تکالیف به صورت خودکار و به محض اتمام پاسخگویی به سوالات در قالب جعبه مرور برای هر دانش آموز قابل مشاهده خواهد شد.)

 

- با هدف ترغیب داوطلبین به جداسازی مرور سوالات نکته دار یا چالشی برای دانش آموزان علاقه مند و تلاشگر این امکان در نظر گرفته شده تا وقتی سوالی برای آنها جالب و یا دارای نکات مهم می باشد به لیست سوالات مورد علاقه خود اضافه کنند تا در فرصتی دیگر بتوانند با تمرکز بیشتر این سوالات را مطالعه کنند.

 

- امتیازهای داوطلبین در سایت

به جهت ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر و دیده شدن فعالیت های داوطلبی به ازای اقدام‌های گوناگون در سایت امتیاز های مختلف اختصاص می یابد که دانش آموزان می توانند با تبدیل امتیاز کیف پول از سایر خدمات متنوع نیز استفاده کنند.

فعالیت هایی که مشمول کسب امتیاز می باشند عبارتند از:

- خالی کردن جعبه مرور

- دفعات حضور روزانه در پنل

- اعتراض درست و به جا به سوالات

- کسب رتبه برتر در آزمون

- حدس درست نمره آزمون

- دعوت از دوستان

- برنده شدن در مسابقات متنوع پرگاس

 

۵- نتایج آزمون

بلافاصله پس از ثبت پایان آزمون توسط داوطلب کارنامه با اعلام زمان صرف شده برای هر سوال، درصد کسب شده با احتساب نمره منفی و بدون نمره منفی، رتبه داوطلب در بین شرکت کنندگان، نمودار تجزیه و تحلیل آزمون و پاسخنامه تشریحی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرند و همچنین این داوطلب می تواند دیدگاه و نقطه نظر خود را نسبت به آزمون ثبت نماید.

در بخش تحلیل نمودار نیز خلاصه مختصر به همراه نمودار پیشرفت آزمون در همان درس ارائه می شود که به هدف آگاهی داوطلب از میزان پیشرفت خود در یک درس و در بازه زمانی مشخص می‌باشد.

 

۶- کلینیک رفع اشکال

قابلیت بسیار مفید و متفاوتی که در سامانه پرگاس برای داوطلبین در نظر گرفته شده قابلیت رفع اشکال آنلاین است.

پرگاس همراه همیشگی دانش آموزان در هنگام مطالعه و یادگیری است و داوطلبین در هر ساعت از شبانه روز می توانند سوالات درسی خود را از طریق متن، یا تصویر ارسال نمایند و کارشناسان ما ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ خواهند داد. پس از پایان گفتگو بین داوطلب و کارشناسو برطرف شدن مشکل درسی داوطلب می‌تواند با امتیاز دهی به نحوه پاسخگویی کارشناس مربوطه میزان رضایت خود را اعلام دارد و ما را در بهبود کیفیت عملکرد کارشناسان رساند.

 

۷- نمرات و تکالیف

دریافت تکالیف محوله از سوی دبیر محترم و ارسال پاسخ های تکالیف به صورت فایل صوتی و تصویری در حدود موعد مقرر برای دبیر مربوطه از این قسمت صورت می گیرد.

نمرات تکالیف و فعالیت های مربوط به هر درس و همچنین کارنامه نمرات آزمون های مستمر و آزمون های نوبت اول و دوم که توسط دبیر مربوط به هر درس در سایت ثبت می شود و در این قسمت قابل مشاهده است.

 

۸- محتوای آموزشی

در درسنامه ها، فایل ها و ویدیوهای آموزشی تهیه شده توسط دبیران مدارس و همچنین محتوای متنوع آموزشی در زمینه های مختلف که توسط اساتید پرگاس ساخته شده از این بخش در اختیار دانش آموز قرار می گیرد.

سرگرمی‌های پرگاس

به جهت ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین دانش آموزان و با هدف یادگیری به شیوه بازی و سرگرمی و هم چنین تقویت قدرت استدلال و استنتاج، پرگاس آیتم های جذاب و متنوعی را برای دانش‌آموزان در نظر گرفته است که بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته و همواره شاهد دریافت پیشنهادات جالب و نظرات مفید از سوی کاربران در این خصوص هستیم.

این موارد در قالب «صندوقچه پرگاس» در پنل داوطلب ارائه می شود.

برچسب ها :
سایت آزمون

مطالب تصادفی

پسماند توجه و تاثیر آن بر عدم تمرکز

پسماند توجه و تاثیر آن بر عدم تمرکز

پسماند توجه (Attention Residue) و تاثیر آن بر عدم تمركز مفهوم باقيمانده يا پسمانده توجه تنها يك نظريه بهره وری ديگر ...

چگونه خود را برای امتحانات آماده کنیم؟

چگونه خود را برای امتحانات آماده کنیم؟

هدف انسان به منزله چراغی است که راه را به او نشان می دهد و آن را به مقصود می ...

آموزش خلاقانه یا آموزش خلاقیت؟

آموزش خلاقانه یا آموزش خلاقیت؟

آموزش خلاقانه یا آموزش خلاقیت؟ مسأله این است! شخصی را می‌شناسم که فوق تخصص سرطان دارد اما خودش سرطان ندارد. نکته ...

یادگیری ریاضی به سبک پرگاس

یادگیری ریاضی به سبک پرگاس

یعنی می شه وقتی داری ریاضی می خونی و مبحثی رو متوجه نمی شی یکی کنارت باشه و ازش بپرسی ...